واکنش علم الهدی به فایل صوتی ظریف/ برجام لعنتی عامل گرفتاری هاست
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۵۶۴۸
خرداد: آیتالله سیداحمد علمالهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مهمترین نتیجه روزهداری تقواست؛ در نتیجه روزه گرفتن براساس آیات قرآن قرار است باتقوا شویم؛ تقوا شعار نیست؛ تقوا یک جریان فکری و عقلانی نیست بلکه از مقوله عمل است.
وی افزود: مظهر تقوا رفتار انسان است و وقتی سخن از تقوا به میان میآید بایستی عمل بر مبنای تقوا تنظیم شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیاتی که خداوند در مسئله زندگی خانوادگی عبادالرحمان بیان میکند، قرهالعین شدن زن و شوهر برای یکدیگر به صورت متقابل است.
آیتالله علمالهدی: مومنان در ماه رمضان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند / بهانه به دست دشمنان اسلام ندهید
آیتالله علمالهدی در ادامه با اشاره به اینکه امروز روز هفدهم ماه مبارک رمضان و مقارن با جریان مسرت بخش میلاد مسعود صدیقه اطهر(س) امام حسن مجتبی(ع) و دوم ضربت خوردن حضرت علی(ع) است گفت: این دو جریان در حقیقت ما را متوجه یک نکته مشترک میکند و آن مظلومیت جانکاه حضرت علی(ع) و میوه دل ایشان است.
وی افزود: منشاء این مظلومیت یک امر داخلی است و این برای ما یک عبرت است که بایستی این فتنه داخلی را پیگیری و در مقابل جریانهای فتنهانگیز داخلی باید موضعگیری کنیم؛ در مقابل این فتنهها نباید بیتفاوت باشیم. باید بیپرده عرض کنم؛ آن روزی که قرار بود سر قضیه هستهای مذاکره شود و جریان لعنتی برجام پیش بیاید یک دوگانه هستهای-معیشت ایجاد کردند و گفتند اگر بخواهید مسئله معیشت درست شود باید از مسئله هستهای دست کشیده شود و مذاکره گردد و نتیجه برجام لعنتی شد که شکست خورد و دهها اشکال و بغرنجی هم در معیشت و اقتصاد ما شکل داد و ارزش پول ملی ما به اینجا رسید و تورم به 50درصد رسید.
امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: حالا که برجام شکست خورده یک دوگانه دروغین دیگر ساختهاند تا شکست برجام را از خود دفع کنند و آن دوگانه میدان- دیپلماسی است؛ گفتهاند مقابل جریان دیپلماسی کشور جریانی به نام میدان وجود دارد و این دوگانه را راه انداختهاند تا شکست برجام را فرافکنی کنند. این میدان چیست؟
آیت الله علمالهدی افزود: مقصود از میدان، قوه قهریه و برخورد قهرآمیز با دشمن است و سردمدار این میدان و فرمانده غیور و دلاور این میدان، شهید عزیز و بزرگ و باعظیم سلیمانی بود؛ میخواهند بگویند میدان نگذاشت ما در دیپلماسی پیش برویم. حالا واقعا میدان نگذاشت یا میدان توانست و شما توانمند و باعرزه نبودید؟
وی گفت: آن روزی که مبارزه را شروع کردید آمریکاییها داعش را ایجاد کردند و از طرفی رئیس جمهور آمریکا دائم تهدید میکرد و میگفت گزینه نظامی روی میز است و از طرف دیگر میدان به قول شما در جریان بود و آن که وارد میدان شد رزمندگان دلاور مدافع حرم به فرماندهی سرباز غیور بقیهالله بود. با فرماندهی او اینها وارد میدان شدند و در میدان آمریکا را بدبخت کرده و پیاده نظام جنگ نیابتی را به خاک و خون کشیده و ذلیل کردند؛ در میدانی که حاکم میدان تیر و گلوله بود در آنجا پیروز شدند و مقابله کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در جلسات سورچرانی وین دیپلماسی را پیش گرفتید و عقب نشینی کردید و ذلیل شدید؛ هرچه آنها گفتند جلو بردید اما میدان، دشمن را مایوس کرد و با آنها مبارزه کرد. آنجا که جای سنگر و گلوله و باران آتش بود، میدان جلو رفت. شما در کنار سورچرانی و حرف زدن و با آنها در خیابان گشتن، عقب نشینی کردید؛ بالاترین عقبنشینی این بود که سانتریفیوژها را از کار انداختید. در مقابل وعده نسیه آنها که یک قدم هم برنداشتند اطاعت کردید. دیپلماسی شما حاصلش عقبنشینی و شکست بود و جهاد شهید سلیمانی این سرباز بااخلاص سپاه امام زمان(عج) این بود که توطئه دشمن در ایجاد داعش را نابود کرد.
آیت الله علمالهدی اظهار داشت: آنها گزینه نظامی را با داعش به بدترین وجه اجرا کرد؛ اگر سربازان آمریکایی به این مملکت میآمدند خشونتی که داعش صورت داد را نمیتوانستند انجام دهند زیرا دنیا علیه آمریکا میشورید؛ آنها این جنایت را نیابتی و از طریق داعش صورت دادند تا ما بترسیم و همه چیز را بدهیم و تمکین کنیم اما یک فرمانده غیور و دلاور و با اخلاص و سرسپرده ولایت، ایستاد و دشمن را عقب راند و توطئه دشمن را از میان برد.
وی گفت: دیپلماسی شما چه کرد؟ هستهای را تنازل دادید و در چاله هستهای، سیمان ریختند تا خوشایند آمریکاییها باشد؛ از آن روز تا امروز، 1400 مورد بر تحریمها افزوده شد. شکست در دیپلماسی از این بدتر؟ شما در دیپلماسی شکست خوردید و شهید سلیمانی این گونه غیورانه ایستاد و دشمن را ذلیل و جنگ نیابتی را خاموش کرد و حالا میگوئید میدان نگذاشت دیپلماسی کنید؟ به این فضاحت و مقابل چشم این مردم؟ مردمی که همه چیز را میدانند و فهمیدند حاج قاسم چه کرده و در جریان شهادتش نیز با تجلیلی بیعظیم آن را نشان دادند که نشان از درک مردم داشت. مردم حاج قاسم را شناختند و شما میگوئید حاج قاسم و میدان مانع دیپلماسی شد؟
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: هستی مردم و معیشت مردم را با این برجام و کاهش ارزش پول ملی نابود کردید و مدعی هستید میدان اجازه نداد دیپلماسی شما جلو برود؟ برچسب ها: علم الهدی
منبع: خرداد
کلیدواژه: علم الهدی آیت الله علم الهدی عقب نشینی هسته ای
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گرفتاریهای ما در چه چیزی ریشه دارد؟
به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یک حدیث از امام صادق علیه السلام است که حضرت می فرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَالدُّنیا أَکبَرَ هَمِّهِ». کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش دنیا و پول و … بوده و به فکر نماز نباشد به سه تا مصیبت گرفتار میشود:
بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت استاول: «جعل الله الفقر بین عینیه»، خداوند فقر را مقابل دو چشمش می آورد.
دوم: قلبش پر از غم و غصه می شود.
سوم «شتّت عمله»، کارهایش پراکنده می شود. از این اداره به آن اداره. از این آسانسور به آن اسانسور. به هر دری که می زند نمیشود. ده سال است که اختلاف ملکی دارد. هنوز حل نشده. چرا ؟ چون به فکر دنیاست.
در ادامه امام صادق(ع) میفرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَ الآخرة أَکبَرَ هَمِّهِ»، کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش آخرت باشد برنده است. مثل راننده تاکسی که اول ظهر کنار خیابان پارک می کند تا نماز اول وقت بخواند. با اینکه در آن ساعت اگر بخواهد مسافر ببرد. مسافر زیاد است و درآمدش هم زیاد است. اما با این حال تاکسی را نگه میدارد به مسجد می رود و نماز جماعتش را می خواند. بعد سوار می شود و مسافر میبرد.
افرادی این چنین که مقید به نماز اول وقت هستند «جَعَلَ اللَّهُ الْغَنَاءَ فِی قَلْبِهِ» خداوند غنی و بی نیازی را در قلبشان قرار میدهد. یعنی چشمش سیر میشود.
همانند «اشیخ محمد حسین زاهد» که چیزی نداشت. اما هر وقت از او می پرسیدی حال شما چه طور است ؟ دو سه بار پشت سر هم می گفت: الحمدلله.
یک الحمدللهی می گفت مثل اینکه همه تهران برای اوست. حالا چیزی هم نداشت. دو اتاق اجاره کرده بود ماهی بیست تومان. گلیم هم زیر پایش بود.
مردم ریشه و علت گرفتاریشان را بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند.
منبع: بررسی گناهان کبیره در مواعظ ایتالله مجتهدی تهرانی، بوستان قرآن ،چاپ ششم ،1395 ، ص 44 و 45
منبع: ایسنا
انتهای پیام/